INTRO PR . BLOG

Content marketing is the king! Ale dlaczego?

Z każdej strony bombardowani jesteśmy tym hasłem, a tymczasem okazuje się, że content marketing w strategiach firm naprawdę działa i działać będzie jeszcze bardzo długo. Ale czym tak naprawdę jest ten content marketing?

Ukuło się przekonanie, że content marketing to działania skupione na social mediach – głównie na Facebooku i na YouTube. Niektórzy dodają do tego jeszcze firmowy blog i artykuły sponsorowane. Aby działania content marketingowe przynosiły efekt, trzeba na nie spojrzeć nieco szerzej.


Content marketing to działania, które realizowane są w tzw. mediach własnych marki (owned media) – czyli tych, w których sami dobieramy i tworzymy treści (czyli content). Są to na przykład: blog firmowy, fanpage Facebook, kanał YouTube, magazyn firmowy, newsletter.


Content marketing pozwala nam dostarczać naszej publiczności (obecnym i przyszłym klientom) wiarygodnych informacji z pierwszej ręki. Możemy w ten sposób przekonywać odbiorców do naszej marki, oferowanych produktów i usług, wreszcie edukować!


Czy to działa?


Oczywiście! Tylko musimy ustalić dla kogo tworzymy content (z kim się komunikujemy) i w jakim celu. Bo w content marketingu strategia to podstawa! Są też działania, których zadaniem jest tylko wzrost pozycjonowania SEO, ale to jedynie maleńka korzyść z content marketingu.


Działania muszą być również odpowiednio rozłożone w poszczególnych owned mediach. Nie możemy skupiać się jedynie na blogu, Facebooku czy inwestować w firmowy magazyn. Dobrze jest wykorzystywać jednocześnie kilka dostępnych kanałów dystrybucji treści.


Bez przemyślanej strategii i odpowiednio rozplanowanych działań content marketingowych, będziemy tracić czas, energię i pieniądze. Efekty będą widoczne jedynie w Google (pozycjonowanie SEO), a tymczasem można je także przekuć na wymierne korzyści biznesowe!


Content marketing ≠ PR


Można spotkać się z opiniami, że content marketing to działania PR. Owszem, ale to jedno z wielu narzędzi PR. Przypominamy: PR to zarządzanie relacjami publicznymi, których celem jest budowanie pozytywnego wizerunku. Natomiast content marketing to działania skupione w mediach własnych marki.


Owned media nie możemy dziś pomijać w działaniach PR, ale samo tworzenie mediów własnych nie wystarczy, by zbudować trwały pozytywny wizerunku i trwałe relacje z otoczeniem. W działaniach PR bardzo często treści tworzone na potrzeby content marketingu można skutecznie przetransportować dalej, do innych mediów.


Ważna jakość contentu


Treści content marketingowe muszą być atrakcyjne dla odbiorców. Dlatego ważna jest jakość – nie tylko merytoryczna treści, ale i wykonania. W przypadku Facebooka można oczywiście udostępniać content z innych stron (oczywiście za pomocą funkcji „Udostępnij”, a nie podkradania np. grafiki!), można również publikować na YouTube filmy amatorskie. Wszystko można, bo to przecież owned media! Ale warto zastanowić się, po co w ogóle „bawimy się” w Facebooka, w wideo, czy w bloga?


I znowu wracamy do strategii: bez przemyślanych działań content marketingowych i wysokiej jakości, możemy z czasem być jedynymi odbiorcami mediów własnych. Warto korzystać więc ze współpracy z agencją specjalizującą się w content marketingu, która pomoże nam zredagować artykuł na bloga, przygotować film, opracować magazyn firmowy, a przede wszystkim doradzi działania najbardziej skuteczne dla naszej firmy.


CONTENT MARKETING same korzyści!

  • ☞ edukacja klientów (otoczenia)
  • ☞ budowanie wizerunku eksperckiego
  • ☞ wzrost pozycjonowania SEO
powrót

Masz pytania?